Workout of the Day Beginners

Tytułowy Workout Of The Day to zestaw ćwiczeń, który zmienia się dosłownie codziennie, dzięki czemu każdy trening zaskakuje czymś nowym.

Codzienny WOD to zaskakująca kombinacja ćwiczeń zapożyczonych z różnych dziedzin – można znaleźć w nim elementy gimnastyki, w której kluczowa jest praca z ciężarem własnego ciała, może pojawić się dwubój olimpijski lub trójbój siłowy, a więc ćwiczenia z wykorzystaniem sztang i mniejszych, bądź większych obciążeń. Może to być kombinacja ćwiczeń kondycyjnych, jak na przykład bieganie. Mogą to być także ćwiczenia z wykorzystaniem najróżniejszych sprzętów, które dostępne są w naszym klubie – odważniki kulowe Kettlebells, hantle, slam balle, piłki lekarskie, skrzynie i wiele, wiele innych.

Przed wykonaniem WOD pojawia się element wspólnej rozgrzewki służący temu, by jak najlepiej przygotować ciało do wysiłku, następnie trener szczegółowo omawia prawidłową technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń i powtarza te ruchy razem z grupą odpowiednio ustalając szczegóły z uczestnikami – w zależności od ich dotychczasowego doświadczenia i poziomu wytrenowania.

Absolutnie każdy z pojawiających się ruchów da się zeskalować, a więc uprościć do takiego poziomu, by nawet bardzo początkujący uczestnik zajęć dał sobie radę. Ciężką sztangę zamienia się na drewniany kij, który ułatwia naukę poprawnego wzorca ruchowego, złożony ruch upraszcza się a dużą liczbę powtórzeń zmniejsza.

Tym sposobem każdy daje radę – pracuje na tyle, na ile pozwala mu jego aktualny poziom wytrenowania, a działając regularnie szybko zauważa progress.